ח"כ טור פז: "הרפורמה בכשרות תעלה את הרמה ותוריד את המחיר"

    מהדורת הבוקר 3 Comment on ח"כ טור פז: "הרפורמה בכשרות תעלה את הרמה ותוריד את המחיר"

    ח"כ משה קינלי טור פז בשיחה עם קול חי: "אני אוכל מהכשרות של הרבנות, להבדיל מחלק מהאנשים שיגיעו היום לצעוק בוועדה ואני חרד לכך שאדם שרוצה לאכול כשר יקבל את השירות הטוב ביותר וגם שזה לא יפול על הכיס של הציבור"

    צילום: Miriam Alster/FLASH90
    10:52
    02.05.24
    איתי גדסי ויענקלה פרידמן No Comments on ח"כ בן ברק מאשים: הטבח בדרום – בגלל הרפורמה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: Miriam Alster/FLASH90

    ח"כ משה קינלי טור פז (יש עתיד) שוחח עם איתי גדסי ויעקב פרידמן על רפורמת הכשרות שמקדם השר כהנא וטען היא תעלה את רמת הכשרות ותוריד את המחירים.

    "אני אוכל מהכשרות של הרבנות, להבדיל מחלק מהאנשים שיגיעו היום לצעוק בוועדה ואני חרד לכך שאדם שרוצה לאכול כשר יקבל את השירות הטוב ביותר וגם שזה לא יפול על הכיס של הציבור", טען טור פז בפתח הריאיון.

    הוא נשאל מה מטרת הרפורמה ואמר: "אני לא יכול לדבר בשם אחרים, אדבר על עצמי – לי כח"כ דתי ביש עתיד המטרה הראשונה היא לשפר את רמת הכשרות בישראל והמטרה השניה היא להוריד עלויות. במצב הנוכחי אני רואה שיש כאן בעיה אמיתית. קודם כל שהמשגיח שומר על ה"שמנת" שמשלמת לו את המשכורת. דבר שני, לעיתים מסויימות אתה מגיע למסעדה שכתוב כשר ויש תעודה – אבל הנורמות נמוכות מידי".

    לדבריו "כמי שצורך את הכשרות הזו, אני חרד לדבר הזה". הוא הסביר כיצד יתכן שח"כ מישראל ביתנו תעמוד בראשות וועדה שתדון ברפורמה: "לא מדובר פה על כך שמלינובסקי תתן את תעודת הכשרות. מדובר פה על רבנים שמשמשים או שימשו כרבני עיר".

    עוד הוסיף טור פז: "לראשונה תהיה תחרות בישראל ולא רק גוף אחד יעניק לכולם, אלא רב העיר ירושלים יוכל לתת כשרות לעיר אילת לצורך הענין. זה גם ירבה כשרות וגם תחרות – ובעקבות כך יהיו מחירים טובים".

    הוא תקף את מתנגדי הרפורמה: "אלו שמתנגדים לזה לא מייצגים אף אחד ועושים את זה כי מזיזים את הגבינה שלהם. קראתי את הדו"ח שטוען שהרפורמה תייקר את הכשרות, ישבתי עם כלכלנים שמבינים בתחום, כולל אנשי אוצר. כולם אמרו לי 'לא מיניה ולא מקצתיה'. בסוף הדברים יוכיחו את עצמם".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      בושה ח"כ שאפילו לא יודע באמת על מה הוא מדבר…… וכי זה הגיוני שרב מרעננה יתן כשרות באילת והכשרות תהיה טובה? וכי זה הגיוני שגופים שכל מגמתם זה כסף ידאגו שהאוכל יהיה ברמת כשרות טובה? כל עוד מדובר באנשים שאינם תחת הרב הראשי אני לא יודע עד כמה ניתן לסמוך אם בכלל…

    2. 1

      כזה טיפש, כזאת טיפשות רק באין עתיד יש. אם הטימטום היה מקצוע האיש היה מליונר. כל רב ייהפך להיות ערברב כי זאת הרמה של כהנא וחבריו.